pátek 21. listopadu 2014

5 Days of Mandala Magic, den první

V listopadu jsem se zúčastnila online workshopu, který pořádala Julie Gibbons na téma magické mandaly. Bylo to velmi inspirativní a v tomto článku vám ukážu, co jsem vytvořila.

Myslím si, že všichni přibližně ví, co to mandala je. Mandala znamená kruh. Mandala je slovo magické, protože je symbolem jednoty a rovnováhy. Mandaly mají dlouhou historii, objevují se již v paleolitu, v půdorysu staveb ze starého Řecka, Babylónu či Jávy. Mandaly se využívaly jako komunikační prostředek s bohy, ale v současné době je tvorba mandal prostředkem k relaxaci a sebepoznání. 

Švýcarský lékař a psychoterapeut, zakladatel analytické psychologie C. G. Jung (1875 - 1961) začal se svými pacienty mandaly využívat v psychoterapii, později se mandaly používají i v arteterapii.

Stejně jako v jing jang, tak i  v mandale se setkává ženská (barva) a mužská (tvar) energie, dochází ke spolupráci pravé a levé mozkové hemisféry a k řadě dalších harmonizačních pochodů jako je sjednocení naší mužské a ženské části.

Tolik krátce o mandalách ve zkratce. Víc podrobností najdete na Wikipedii, odkud jsem čerpala výše uvedené informace.

1. den
První den byl spíše procvičovací. Vytvořit mandaly můžete různými způsoby. Můžete ji nakreslit od ruky nebo použít obyčejnou kulatou misku či za pomoci kružítka. Julie nám ukázala obě techniky a mohli jsme si tak vyzkoušet různé způsoby.






První obrázek je, řekla bych, na uvolnění ruky. Jednoduché kruhy, které se nikdy neprotnou. 












Druhý obrázek měl být vybarvený olejovými pastely. Moje malířské potřeby obsahují jen akvarelové pastelky, tak jsem toho využila a nakreslila tuto motanici.










Třetí obrázek je jednoduchá mandala, kdy jsem použila kružítko. A protože je už venku chladno, použila jsem studené barvy.











Čtvrtý obrázek se již trochu mandale podobá. Trochu mi chybí teplo a sluníčko, tak jsem si ho trochu přivolala barevnou duhou.


Žádné komentáře:

Okomentovat