sobota 9. srpna 2014

Zápisky z turistova deníku: svíčkárna Unipar a dvůr Hradisko

Náš předposlední den v Rožnově pod Radhoštěm. Na tento jsem naplánovala dvě akce - navštívit svíčkárnu Unipar a dvůj Hradisko. Jedna akce se mi líbila, druhá ne. Jak to nakonec bylo? Čtěte dále.

24. července 2014
Svíčkárna UNIPAR
Ráno po probuzení a po snídani startuji auto a odjíždím směr UNIPAR. Svíčkárna se nachází až za Rožnovem a nebyl problém ji najít. Najdete zde nejen prodejnu, ale i výrobnu, do které si můžete zajít na exkurzi.

Můj prvotní dojem byl úžasný. Tolik vůně a takové množství svíček, až oči přecházely. Nakoupila jsem několik svíček a těšila se do provozu. Bohužel člověk, který nás provázel, na nás neměl čas a bez ostychu nás nechal stát uprostřed provozu a odešel pryč bez slova. Takový přístup se mi vážně nelíbil. Snad příští zájemci o exkurzi budou mít více štěstí.

Pak už jsem relativně naštvaná a podrážděná odjížděla směr Hradisko. Doufala jsem, že tentokrát se to bude líbit dětem. A líbilo.

Dvůr Hradisko je statek rodinného typu - můžete se zde ubytovat, načerpat nové síly a jezdit na koních. Kromě koní se po statku pohybovalo roztodivné zviřectvo - kozy, koťata, husy, prasata, králíci, slepice, psi a také běžec indický. Děti byly ve svém živlu a neustále hladily koťátka, mazlily se s nimi. Největší úspěch však sklidili koně - Miky a Lojzík, na kterých se holky mohly projet a zacvičit si na nich.

Majitelé jsou velmi příjemní lidé, navíc veterináři, takže se o svá zvířata v případě nemoci postarají sami. Byl to velmi příjemně strávený den a jak jsem skromně poznamenala, připadala jsem si jako v ráji, o kterém čtu jen v knihách.  

  


  
 

Když jsme se se statkem rozloučily, zamířily jsme se ke zřícenině hradu Rožnov. Byl postaven ve druhé polovině 14. století na kopci Hradisko. Na konci 17. století byl hrad opuštěn a dokonalou zkázu dokonali obyvatelé města Rožnova, kteří si pozůstatky hradu rozebrali pro stavby svých obydlí. Cesta byla pohodlná, avšak dosti strmá, ale konec cesty stál za to i přesto, že toho moc nezůstalo.




Další zastávkou byl Hudební altán. Ale to už jsme byly zpět ve městě. Tento Hudební altán byl postaven v 19. století až do roku 1973. V roce 2009 se na jeho místo postavila přesná kopie a přes léto se v něm pořádají koncerty. 

A úplně poslední cíl naší cesty je Gibon park. V areálu se nachází řada atrakcí nejen pro děti. Pro malé návštěvníky je určen Dětský park s velkou skluzavkou, trampolínami, skákacím hradem a dalšími atrakcemi. Pro dospělé je určena lanová dráha, Aquazorb, Zorb či trenažér - býk. V Dětském parku se holky vyřádily a vůbec se jim nechtělo pryč. Ani se jim nedivím, takovou atrakci v Kroměříži nenajdou.

Žádné komentáře:

Okomentovat