úterý 16. května 2017

Omalovánky Měsíční kroniky


ILUSTRACE: Kathryn Gee
NAKLADATELSTVÍ: Egmont
ROK: 2017
POČET STRAN: -
ZDROJ: vlastní


HODNOCENÍ:



Anotace
Postavy, místa a scény z oblíbené dystopické série Marissy Meyerové Měsíční kroniky znovu ožívají v nápadité knize omalovánek vytvořené samotnými fanoušky.

Hodnocení
Progressa Magic, stříbrná Polycolor, pleť: Mondeluz,
Na článek o omalovánkách Měsíční kroniky jste si museli hodně dlouho počkat. Koneckonců já také. Důvod je jednoduchý - než se pustím do vybarvování, chtěla jsem si přečíst minimálně první díl z této série. A začala jsem od začátku, tedy od Cinder. Po přečtení prvního dílu jsem nadšená a z vykreslování omalovánek taky.

I přesto, že papír je takový lepší kancelářák, vydrží docela hodně. I moje akvarelové malování. Sice papír na druhé straně trochu zvlnkovatěl, ale žádná hrůza. Navíc velkou výhodou je, že obrázky jsou jen na jedné straně. Na té druhé je doprovázející text z různých dílů Měsíčních kronik.

A jaké obrázky zde můžete najít? Především postavy - Cinder, Kaie, Winter, Scarlet, Levanu a další a další postavy. V další části omalovánek je představen i svět Měsíčních kronik. Můžete si tak vybarvit místa v Novém Pekingu, vykreslit farmu Benoitových ve Francii či Cressin satelit na Sahaře. Také jsou zde různé momentky, například situaci, kdy se princ Kai objevil na tržišti s porouchaným androidem nebo tanec Cinder s novopečeným císařem.

FC Albrecht Dürer, Mondeluz, Anilinky
Jak už jsem se zmiňovala, obrázky jsou jednostránkové, jsou ale přes celou stranu. Vazba těchto omalovánek je měkká, je čtvercového formátu.

Měsíční kroniky napsala spisovatelka Marissa Meyer. Tyto omalovánky nakreslila její velká fanynka Kathryn Gee. O tom, jak omalovánky vznikly, je zajímavé vyprávění hned na začátku knihy. A vlastně text doprovází celou knihu. Na jednu stranu bezva nápad, ale pokud nechcete přijít o překvapení z dalších knih, doporučuji tyto texty nečíst. Několik spoilerů mi totiž vyzradilo některé zápletky.

Ilustrace jsou nádherné. Ovšem někdy jsem měla pocit, že si Cinder představuji úplně jinak, spíše jako dívku z knižní obálky, tady z ní ilustrátorka velkou krasavici neudělala.

Z omalovánek mám velkou radost, zvlášť když vím, že se mi knižní předloha hodně líbí.  Můžu ji doporučit dál, protože my, kteří máme rádi omalovánky, dokážeme z černobílých ilustrací udělat neskutečně barevné obrazy, které ožívají.

Napsáno pro Databázi knih.

Žádné komentáře:

Okomentovat