neděle 19. března 2017

Pastelky, Faber Castell Albrecht Dürer

Myslím si, že značku Faber Castell netřeba sáhodlouze představovat. Stejně jako česká značka Koh-i-noor vyrábí řadu výtvarných produktů - pastelky, fixy, gelatos, voskovky, štětce. A stejně jako Kohinorka, tak i FC má řadu školní a uměleckou. V tomto článku se budu věnovat akvarelovým pastelkám Albrecht Dürer.

Přiznám se bez mučení, že na tuto šedesátikusovou sadu jsem musela čekat hodně dlouho. A nakonec jsem ráda, že jsem si ji pořídila. Oproti značce Koh-i-noor umělecké Faber Castell neseženete  v běžném papírnictví. Já tuto sadu pořídila v e-shopu Krajina omalovánek, kde mimochodem ráda nakukuji i nakupuji.

Pastelky jsou uskladněné v plechové krabičce o dvou patrech. Snadno se vytahují, horní platíčko si odkládám do druhé poloviny krabičky. Horší už je to s vytahováním pastelek ze spodního plata - nejlepší je pastelku přitlačit u špičky a posunout k sobě zvednutý konec. No, zkrátka jsem detailistka 😀

Samotná pastelka je celodřevěná, je označená úzkým stříbrným proužkem, konec pastelky je v laku. Pastelka je označená výrobcem, druhem pastelky a německým a anglickým názvem barvy spolu s přiřazeným číslem. Je šestihranná jako běžná pastelka.

Co se týká měkkosti, není až tak měkká jako její kamarádka Mondeluzka. Nepráší a co je úplně nejlepší je to, že vůbec neubývá. S Albrechty jsem už vykreslila řadu obrázků s pozadím a zatím jsem ještě nemusela skoro vůbec strouhat. To je úplně ta nejlepší věc, která může existovat.

Pokud pastelky rozmýváte vodou, krásně vyniknou jednotlivé barvy, nezanechávají ani při suchém malování bílá místečka a po rozmytí vodou nejsou vidět ani jednotlivé tahy pastelkou.

V sadě je šedesát pastelek. Vyrábí se i sto dvaceti kusová sada, ale dobrá zpráva je ta, že se pastelky dají dokoupit i jednotlivě. Co mi tady chybí, jsou barvičky, kterými bych mohla vymalovat pleť.Ale to zas tak nevadí - pastelky si koupím v e-shopu. Jedna pastelka stojí 41 Kč.

Co víc dodat. S pastelkami jsem nadmíru spokojená. A myslím si, že se dostaly na místo před Mondeluzkami.

Žádné komentáře:

Okomentovat