čtvrtek 23. března 2017

HBO Hra o trůny


ILUSTRACE: Allan Jefferson, Adriana Melo
NAKLADATELSTVÍ: Cpress
ROK: 2017
POČET STRAN: -
ZDROJ: vlastní


HODNOCENÍ:



Anotace
Ponořte se prostřednictvím umělecky pojatých omalovánek do tajemného světa Hry o trůny. Vymalujte portréty svých oblíbených postav, octněte se na chvíli v čarovných scenériích a vychutnejte si vzrušující momenty této slavné ságy. Díky této knize znovu prožijete své oblíbené momenty a přenesete se z každodenního stresu do země dobrodružství a fantazie.

Hodnocení
Faber Castell Albrecht Dürer
Když se řekne Hra o trůny, většině se vybaví buď knihy od G. R. R. Martina nebo seriál. Obě dvě záležitosti jsou vícedílné, knih je v sérii pět, ale i jedna série se dělí na další dvě knihy. Seriál má prozatím šest řad, sedmá se bude natáčet v půlce roku 2017. Každá řada má deset dílů, jeden díl trvá necelou hodinu. Na dlouhé zimní večery máte vystaráno. Sedmá řada bude mít jen sedm dílů a osmá řada (pokud vznikne) bude mít osm. A aby toho nebylo málo, kromě knihy a seriálu vyšel i komiks.

Ať už jste četli nebo viděli Hru o trůny, víte, že je to velmi rozsáhlý epický počin, se spoustou výprav, míst a postav. Také je zde hodně mrtvých, divokých, draků a dalších monster. Přiznám se, že jsem dosud viděla jen jednu řadu seriálu a upřímně řečeno se mi hodně, ale opravdu hodně líbil. Ano, při bojích jsem zavírala oči a otevírala jsem je, až mrtví byli opravdu mrtví.

A protože se mi to, co jsem viděla (neviděla) zatím hodně líbilo, pořídila jsem si i omalovánky. Omalovánky, o kterých bude v tomto článku řeč, jsou z produkce HBO. Ilustrovali je Allan Jefferson a Adriana Melo. Jaký ilustrátor maloval který obrázek říci nemohu.

Koh-i-noor Mondeluz
Když jsem knihu držela v ruce, spadla mi brada. Zaprvé hned na první pohled zjistíte, že je to mega formát - omalovánka měří 30 x 30 cm, což je opravdu úctyhodný rozměr. Obrázky jsou oboustranné, což považuji za menší zlo, protože po použití akvarelových pastelek nebo barev se papír zvlní, ale není to až taková katastrofa. Papír je totiž silnější gramáže, pokud tedy papír nepřemokříte, při zatížení se vám trochu vyrovná a také, pokud šetříte vodou a barvou, se médium na druhé straně neobtiskne.

A co všechno můžete v omalovánkové knize najít? Na své si přijdou především milovníci postav - vykreslit si tak mohou Cersei, Jaimeho, Tyrona, ale také Sansu či Daenerys. Kdo má rád spíše scenérie, může vybarvit mapu Západozemí i Východozemí, královo přístaviště či noční hlídku na Zdi. Nechybí tady i draci či mamuti. V každém ohledu jsou všechny obrázky velmi detailní a také dávají možnost popustit uzdu vaší fantazie.

Napsáno pro Databázi knih

Žádné komentáře:

Okomentovat