pondělí 9. června 2014

Zentanglování

Víte, co je to Zentangle? To je relaxační kresba. Vezmete si bílý čtvereček papíru, tenkou černou tužku, nejlépe centropen a kreslíte si, co vás napadne.

Zentanglování má svá pravidla, která můžete dodržet, ale také se jimi řídit nemusíte. Záleží na vás. Ráda bych vás v této rubrice seznámila s technikou, které jsem propadla. 

Mou velkou inspirací a učebnicí byla kniha Zentangle - relaxační obrázky, kterou vydalo v roce 2014 nakladatelství Metafora. Kniha je to naprosto úžasná a naučí vás krok za krokem různé vzory. Některé mám velmi oblíbené a kreslím je dost často, další zase mi nevyhovují a vyhýbám se jim.

Další inspirací je internet. Je s podivem, že  u nás tato technika moc známá není, nenarazila jsem na žádný blog v českém jazyce. Což je škoda, takže to napravuji já a budu se věnovat i zveřejňování obrázků Zentangle. V Americe jsou relaxační obrázky velmi populární a velmi krásné. 

Americké stránky TanglePatterns se zaměřují na jednotlivé vzory, přispívá tam řada nadšenců. Laura Harms ze stránek I am the diva týden co týden zveřejňuje výzvy, která vás vybízí k nakreslení zvláštních obrázků za pomoci určitých vzorů, tvarů. To, že byla už zveřejněná výzva 170 svědčí o tom, že fanoušci stále přibývají a je pořád zájem.

Také jsem kreslila srdíčka na charitativní jarmark pro Andělku, která onemocněla rakovinou. Nebylo jich mnoho, ale doufám, že se všechny srdíčka prodala. Dozvěděla jsem se, že dvě moje přáníčka skončila na Ministerstvu financí a jedno u pana Babiše. Jsem moc ráda, že se do akce zapojily i významné osobnosti našeho státu.




  

Žádné komentáře:

Okomentovat