neděle 8. června 2014

Závislá na knihách

Jsem knihomolka a jsem závislá – závislá na knihách. Když vidím knihkupectví, vždy se minimálně podívám do výlohy, co mají pěkného a pro sebe si říkám – tu mám, tamtu mám taky, ta mi přijde na recenzi, tahle kniha byla naprosto příšerná, u téhle jsem v ruce žmoulala kapesník.

Většinou stejně ale otevřu dveře a vejdu dovnitř. Už jenom kvůli té vůni, která mě celou obklopí. Dotýkám se jednotlivých knih, očima zkoumám obálky, jestli mě některá nezaujme. A i když si třeba nic nekoupím, mám pocit uspokojení a radosti.

Zní to šíleně? Asi ano, ale nejsem jediná šílená a závislá. (No, možná v mém nejbližším okolí určitě). Stačí v Googlu napsat „knižní blogy“ či „knižní recenze“ a objeví se vám milion odkazů. Objevíte tak mnoho nadšených blogerů, kteří si rádi s vámi popovídají na téma knihy a recenze, s jakými nakladatelstvími spolupracují, jaký druh knih čtou. Možná vás překvapí, že většina blogerů je ve věkové skupině 16 – 26 let a převládá u nich Y/A žánr. Já upíry ani fantasy nečtu, mám ráda společenské romány, detektivky nebo historické příběhy.

Snažím se podporovat české autory. Jak? Tím, že je čtu. V mé knihovně tak najdete Alenu Jakoubkovou, Jana Bauera, Kláru Janečkovou, Jaroslava Čejku a další a další známé či méně známé české spisovatele.

Mám také svůj knižní blog. Naštěstí ne blogísek, na ten už jsem stará. Snažím se o něj pečovat, starat se o něj a vést ho tak, aby se na něj mí čtenáři rádi vraceli. Je to těžké – konkurence je obrovská a boj o každého čtenáře je běh na dlouhou trať. Pokud se vám to nepodaří, budete jedním z mnoha knižních blogů, o kterém bude vědět jen pár věrných čtenářů.

Žádné komentáře:

Okomentovat